onsdag 18 juli 2018

Baiersbronn

I morse handlade jag frukost i affären bredvid ställplatsen. Jag hoppades att de skulle ha en kundtoalett, men det hade de inte.

Maken upptäckte att det finns en by som heter Baiersbronn som ligger nära två michelinkrogar, så därför är vi här. På grund av alla vägbyggen tog det lite tid och i en by höll vi på att inte komma ut eftersom GPS hela tiden lotsade oss tillbaka till mitten av staden och där var vår avfart avstängd. Till slut lyckades vi klura oss ut.

Vi hade tur och fick bord på Restaurant Bareiss den andra restaurangen skulle stänga för semester. Vid hotellet kan man inte stå med husbil så vi ställde oss på ställplatsen i Baiersbronn och cyklade till hotell Bareiss för att se hur lång tid det tar. När vi kom fram var vi helt genomsvettiga så att cykla dit är nog ingen bra idé, det får bli taxi imorgon.

Hotell Bareiss

När vi anlände till ställplatsen stod det en stor husbil som hade satt fast en liten hund i koppel vid backspegeln. Den stackaren hade inget vatten och satt kvar när vi kom tillbaka. Maken pratade med en hundrastande kvinna som passerade och hon knackade på bilen. Det visade sig att hundens matte låg inne i bilen med full AC på och hade det skönt men lät den lilla hunden vara ute i värmen…. Den tyska kvinnan skällde ut henne efter noter.

På kvällen gick vi ut på byn för att äta middag. Vi hade hittat ett ställe på Tripadvisor som hade fått bra recensioner, tyvärr var stämde det inte med verkligheten. Stället låg fint vid en bäck och vi satt ute på en terrass, men maten var ingen höjdare.

Ställplatsen:
Parkeringsplats med några spridda platser på gräs och andra på asfalt. Du kan tömma gråvatten och toalett gratis samt betala för el och vatten om du vill ha det