söndag 5 maj 2019

Offshorebåtar i Loftahammar

En av våra kompisar kör offshorebåt och i helgen var det träning nere i Loftahammar. Det blir en perfekt husbilshelg tänkte vi och åkte ner.

Förra året hade MarinCenter ställplatser nere vid vattnet men nu låg det fortfarande båtar kvar på  land. Inga problem de fixade så att  vi kunde stå där ändå (dock inte med sjöutsikt).



Titta på flaggorna så ser ni hur mycket det blåser



Lyft av liten båt


När vi vaknade på lördagen var det inget inbjudande båtväder. I övriga Sverige hade det tydligen snöat, det slapp vi men det var iskallt.

Mössa och vantar på!

Utanför bilen var det full fart: båtar sjösattes, lyftes upp igen för att mekas lite med och sen ner i vattnet igen.

Jag tyckte att det var lite kallt så jag gick en runda och lyckades gå vilse i en kohage. Hur jag nu lyckades med det man ser ju vattnet hela tiden...






Frampå dagen åt vi jättegoda fyllda spättafiléer på sjökrogen  och sen kom våra kompisar med sin husbil. Nu var alla samlade.

Offshorebåt


Grabbarna boys åkte ut med båt och kollade på offshoreträningen. Vi kvinnfolk hade ingen lust att frysa ute till havs så vi gick en promenad istället. Efter morgonens bravader hittade jag både in och ut ur kohagen denna gång.

På kvällen var det fest och jag kom inte i säng förrän kl 3. Alldeles för sent för lilla mig.


Loftahammar by night














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar