söndag 21 april 2019

Åda Golf och Country Club


Vaknade till en härlig och solig dag. Gick ut och satte mig i solen för att läsa tidningen i telefonen. Gick in lika snabbt för det var soligt men blåsigt och det var riktigt kalla vindar. Med andra ord ingen skön morgonstund i lugn och ro.

Efter frukosten tog vi en sväng på stan och sen for vi till Åda Golf och Country Club. Vi ställde oss på deras ställplats som är ett hörn av parkeringen.




Fortfarande blåsigt och kallt så jag var glad att jag hade mina tjocka fleecefodrade golfbyxor. Förstår inte hur de som gick i shorts klarade sig utan frostskador. Vi gick ut ganska sent och var klara vid 18.30. För att vara så tidigt på säsongen tyckte jag att banan var i bra skick.



På kvällen grillade vi, men vi åt inne i bilen. Det var inte läge att sitta ute och förfrysa rumpan tyckte vi

Pris 150 kr inklusive el. Jag tycker att det är lite i överkant då det bara ingår el och man har tillgång till faciliteterna under deras ordinarie öppettider. Det är ganska tidiga tider i vanliga fall, men nu på påskdagen stängde de redan kl 15.00.

Krisar det kan man hämta vatten i kranen uppe vid klubbhuset men då får men gå en rejäl bit med det. Ställplatsen är inte så rolig även om den är plan och lättillgänglig.




Åda Golf & Country Club
Åda Säteri
619 91 Trosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar