söndag 9 juni 2019

Frösåkers GK och Frösåkers Brygga

Vilken dag. Stekande sol och varmt så det gick åt mycket vatten på banan idag. Jag hade varit duktig och smort in ansiktet med solkräm men inte haft en tanke på att smörja in armarna så de är lite röda nu.

Vi gick med ett trevligt par i vår ålder som kunde banan.

Efter rundan tog vi en räkmacka på serveringen. Jag hade spanat in den redan igår men då åt vi ju annat. 



Kogg

Efter maten gick vi ner till Frösåkers Brygga och tittade på Vikingabyn. Jag hade sett koggen på bilden ovanför igår och var lite nyfiken. De vi spelade med berättade att det fanns en vikingaby och en badbrygga så vi gick dit (ungefär 10 minuters promenad från golfklubben).

Jag hade tänkt ta ett dopp vid bryggan men vattnet såg inte så kul ut och det var fullt med folk, så det struntade jag i.


Vikingabyn



På kvällen satte vi oss utanför bilen men ganska snabbt blev det svinkallt och blåsigt. Otroligt att vädret kan slå om så fort - men det var i alla fall inga myggor.



Frösåker Golf & Country Club
Frösåker Gård
725 97 Västerås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar