tisdag 28 juni 2016

Lördag 4 juni- Mariefreds Camping

Vaknar tidigt och tar mig en dusch sen sätter jag mig i lugn och läser min bok i solen innan någon annan vaknat. Framemot åttatiden börjar det röra på sig och vi äter frukost för att sedan bege oss in till Mariefred där det är Ångans dag vilket firas med veteranbilar, ånglok och orkester.




Cykelstigen från campingen 

Vi cyklar in till Mariefred på en trevlig gång- och cykelstig längs med vattnet. När vi kommer fram tittar vi på de fina veteranbilarna och tar en sväng till Gripsholms slott och efter det börjar det kurra i magen.







Veteranbilar

















Lite lunch skulle sitta fint och precis då ringer telefonen det är min lillasyster med familj som äntligen kommit fram. De har suttit fast i bilkö över en timme, men  nu är de här.

Vi bestämmer oss för hamburgare på Gripsholmsgrillen vilket fler än vi tyckte var ett bra val. En halvtimme fick vi vänta på maten men det var fint väder så det gjorde inte så mycket.

Efter det handlade vi middagsmat och begav oss tillbaka till campingen. När syster med familj kom med sin husbil dukade vi upp champagne och jorgubbar i solen.

Champagnen Tusen och en natt går att beställa från Systembolaget





Visst är det fina glas. De har kompisarna fått tag i ett år när de var i champagne på Frankrikes nationaldag.








Kuriosa: träffade ett par som hade en likadan bil som vi och som köpt den av samma försäljare. Världen är bra lien ibland

Mariefreds Camping: En trevlig camping med välstädade toaletter och duschutrymmen. Där vi stod var det två platser i diskrummet vilket kunde bli lite fullt ibland men det fanns både diskpropp, diskborste och diskmedel. Jag skulle ge dem 3+ eller 4-

Med tanke på att jag inte är van vid campingar ska ni nog ta betyget med en nypa salt eftersom jag inte har så mycket att jämföra  med ännu.

1 kommentar:

  1. Kul med veteranbilarna! Imorgon visar vi veteranbåtar på vår blogg ;)

    SvaraRadera