söndag 15 juli 2018

En sömnlös natt

Som jag skrev verkade campingen vara till för folk som passerar på väg till eller från sin semester nere på kontinenten.


Jag vaknade vid 01,30 i natt av att det knastrade på grusgången. Jag tittade ut genom sängfönstret och såg guppande pannlampor som rörde sig fram och tillbaka. Det var fransmännen som smög omkring med pannlampor och plockade ihop sina tält för att åka vidare. 


Några timmar senare när de var klara och jag precis höll på att somna om började tyskarna förbereda sin avfärd. De var inte lika tysta utan pratade, rökte och plockade ihop bilar, släp med båtar, vattenskotrar och motorcyklar m.m.. När de väl var klara och åkte iväg, ja då var det dags att gå upp.

Jag känner att det kommer att bli en lång dag idag ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar