onsdag 11 juli 2018

Mot Kitzbüehl



Vaknade till hällande ösregn, jag är tacksam för att vi bor i husbil och inte i tält. Vi känner oss klara med Hallstatt även om vi inte hade sett ”alla måsten” och ger oss av med siktet inställt på Kitzbüehl. Återigen visar GPS:en oss att den har något emot oss, den lotsar oss till en camping som inte finns...


Men vi fick syn på en campingskylt och följde den till Camping Schwarzsee, där fick vi plats. Regnet hade upphört och efter lite lunch i bilen tog vi cyklarna in till Kitzbüehl (ca 20 min med cykel).

Vi strosade runt i byn och hamnade mitt i en filminspelning, köpte liftkort och bussbiljett till morgondagen och åt på restaurang Huber Brau. Den serverade husmanskost och det var bara infödingar där så vi passade på att äta lokal mat som Schnitzel och någon slags blandtallrik med korvar och kött.


Kitzbüehl


Campingen var fin och det ingick inträde till bassäng och spa på hotellet bredvid. Jag tycker att priset var lite dyrt med tanke på att vi inte utnyttjade den delen. Men det gick inte att välja bort, har man barn är det säkert prisvärt.
På vägen från byn hittade vi denna koghage

Dusch och toa ingår men tvätt och el kostar extra. Det verkar vara så i Österrike och jag hittar inga ställplatser av den typ som man hittar i Tyskland. Allt var fräscht och rent



Camping Schwarzsee
Reither Str 24
6370 Kitzbüehl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar