fredag 13 juli 2018

Ingemar Stenmark och jag i Kitzbüehl



Ingemar Stenmarks lift
Idag åkte vi med Ingemar Stenmark upp till Hahnenkamm. Vi passade på att kolla in starten och pratade lite med mannen som jobbade där.

Herregud vad brant det är! Aldrig att jag skulle åka ut från den startgluggen!

Vädret var kanonfint så vi tog en förmiddagsfika i solen. Maken tog en jättegod apfelstrudel och jag som är ett stort chokladfreak valde Sachertårta. Tyvärr var min tårtbit jättetorr och tråkig så jag ångrade att jag inte valde apfelstrudel jag med.




Vi vandrade lite och när vi kände att det var dags vände vi tillbaka och åt en sen lunch på ena toppstugan. Återigen gjorde jag ett dåligt val och fick en torr schnitzel medan maken fick en jättegod ljummen kantarellsallad.

Den obligatoriska semesterbilden på fötter och vatten


När vi kom ner till byn var det en stor motorcykelträff, där har vi förklaringen till gårdagens invasion på campingen. Det var öltält, uteserveringar och krimskramsförsäljning överallt. Vi drack ett glas champagne (Ruinart) på hotell Weisess Roessl.  Handlade lite god skinka och ost  i en slakteributik. 

Väl tillbaka till campingen passade jag på att tvätta upp våra vandringskläder som inte luktade så gott efter två dagars vandring. Lite dyrt med 3,5 EUR för en tvätt tycker jag men det får det vara värt.


På kvällen var det grillfest och allsång på campingen och det verkade vara stor uppslutning av ljudet att döma.




- Tyngden på dalskidan älskling!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar