fredag 21 juli 2017

Azay le Rideau


På kvällen tog vi en sväng in till byn. Det är en mysig liten by med en gågata kantad med små fik och butiker och en hel del  små restauranger. Tanken var att besöka slottet men det skulle snart stänga så det var ingen idé. Däremot fick man gå in i slottsparken gratis sista timmen, så de gjorde vi.




Le chateau d'Azay le Rideau  är ett  gulligt litet renässansslott som byggdes redan på 1500-talet. Visst ser det ut som ett riktigt litet sagoslott, jag tänker direkt på Disney och Askungen. 



Efter det gick vi ut på byn och köpte oss en god glass. För mig blev det som vanligt choklad och citron - låter kanske som en udda kombo men det är mina favoritsmaker.



Kvällens glass


Den andra något suddiga bilden visar min systerson som också gillar glass. Vi kan väl säga att jag blev något mindre kladdig när jag åt


1 kommentar:

  1. Ha ha kolla Eric - han är fortfarande lika kladdig när han äter!

    Den stan kan jag tänka mig att åka tillbaka till !

    SvaraRadera