torsdag 27 juli 2017

Rilly la Montagne


Mätta och belåtna åkte vi till Rilly la Montagne och ett champagnehus som heter Champagne Didier Herbert . 

De hade ett litet hotell och där stötte vi ihop med tre kvinnor som var på återträff. De hade delat lägenhet i London när de var unga men nu bodde de utspridda över jordklotet i London, Australien och Canada.

Efter en liten pratstund med dem gick vi ner och provade lite champagne. Och självklart provianterade vi lite, både champagne och ratafia



Ratafia från Didier Herbert



Champagne Didier Herbert är ett ganska litet champagnehus men det finns med i beställningssortimentet på systemet. Det är en blandlåda med 6 olika champagner som heter  MY-Wine Champagnelåda nr 2. De har även deras Ratafia som är en av de bättre ratafia jag har druckit


Champagneväska



Köpte denna urläckra champagneväska, där man får plats med tre flaskor. Visst är den fin. Nu kan jag alltid se "classy" ut när jag ska på picknick och har med mig champagne. Tyvärr var det ingen kylväska så jag får väl klämma ner en kylklamp



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar