söndag 23 juli 2017

Epernay





Champagnekork och våtdräkt till champagne
På eftermiddagen kom vi till Camping Municipal d'Epernay  

Vi tog cyklarna upp till stan' och tog ett glas på Avenue de Champagne. Vi gick till Champagne Michel Gonet som vi besökte redan förra året och som vi gillade. De var lika trevliga i år och vi fick tips om en restaurang som vi tänkte prova ikväll.

När bubblet var uppdrucket cyklade vi ner till stan för att shoppa lite i den stora butiken som ligger mitt i stan. Jag köpte en champagnekork, en picknickkylare till champagnen (ni vet en sån som ser ut som en dykardräkt) och en champagneskål. 


När vi kom tillbaka till campingen hade syster med familj anlänt och vi ringde för att boka bord. Det visade sig att många restauranger hade stängt på söndagar och måndagar och de som hade öppet var så klart redan fullbokade. Vi fick därför boka bord på campingens restaurang som numera huserade i ett partytält eftersom den gamla hade brunnit. Maten var helt ok men servicen var dålig och det var ganska dyrt för det man fick… Visst gjorde hon så gott hon kunde men om folk får sitta och vänta i evighet på maten kanske man inte kan stå och prata med alla kunder hur länge som helst (nu låter jag som en typiskt gnällig svensk, jag vet. Men jag tycker så). Passade på att beställa bröd till frukost.


Fakta:

Toalett, dusch och diskrum är helt ok, ändå känns campingen lite sunkig. Men den ligger centralt och bra om man vill in till Epernay och den ligger nära floden om man vill gå eller jogga en runda

Adress:
Allée de Cumières
51200 Epernay

GPS:
49°3'27"N 
3°57'1"E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar