tisdag 11 juli 2017

Brygge


På morgonen stack syrran och jag upp på stan eftersom hon vill köra en tvättmaskin och hade sett var det fanns en tvättomat. Vi laddade en maskin och gick för att handla färskt bröd. Problemet var bara att inget var öppet. Vi fick ta en morgonpromenad och efter en knapp timme när tvätten var klar hade även Carrefour öppnat.


Fin bänk i Brygge

Efter den goda och efterlängtade frukosten åkte min syster vidare medan jag och maken strosade runt i staden.  I Brygge är det choklad, spetsar och öl som gäller, det finns butiker som säljer det precis överallt. Själv gillade jag Tintinbutiken.

När det var dags för lunch hamnade vi på en riktig turistfälla där spaghetti och quiche lorraine kostade 300 kr.





Jag köpte mig lite god choklad och macarons.


Det är imponerande att se dessa långa pråmar manövrera och mötas i floden, det är inte mycket splerum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar