lördag 29 juli 2017

Bergs slussar


Eftersom våra planer på Bauergården sprack åkte vi vidare mot Bergs slussar istället


Det var inte många bilar där när vi kom men det fylldes raskt på och på kvällen var det fullt.Det var bra mycket fler husbilar än båtar. De skriver att de har plats för 25 husbilar men jag tror nog att det var det dubbla om inte fler där under natten och som ni ser fanns det plats.

Bra många fler än 25 st och det var inga problem
Pris 185 kr utan el och 100 kr deposition för kort till servicehuset. Nu var det var skönt att stå länge i duschen och kunna tvätta håret (det är inget jag ger mig på i bilen) Ett minus i servicehuset var avsaknaden av krokar. Skulle vilja haft en krok på toa och 2 krokar eller en hylla i duschen (i duschen fanns det 1 krok). Men det var rent och fräscht.
Inte lika många båtar

Här finns en liten utställning om slussarna, minigolf, café, thaimat och lite annat smått och gott.


Vattenslangen

Dagens reflektion gäller vattenslangen för husbilar som fanns borta vid husbilsparkeringen.

När man tagit vatten slängde man den bara  på marken som dessutom var ganska geggig.

Hur fräscht är det?!

Jag håller nog på att man ska lämna saker i det skick man själv vill finna dem i och för mig innebär det att man hänger upp slangen.




Berg Slussar
Oscars slussar 2
590 77 Vreta Kloster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar