måndag 17 juli 2017

Saint Malo



I morse när jag vaknade var det mulet men varmt så jag smög upp och satte mig utanför bilen med en bok. När alla vaknat och vi ätit frukost åkte vi vidare till Saint Malo

Promenad på ringmuren i St Malo

Efter att ha snurrat lite hittade vi en parkering och promenerade in till staden. En riktigt mysig gammal stad med en stor ringmur. Bilderna ovanför är tagna från ringmuren och som ni ser är den stor och bred att gå på. Man kunde gå runt hela staden . 

Lägg märke till den lilla trädgårdstomten

Mitt bland alla gamla hus och mysiga gränder fick vi syn på denna. Här kan man snacka om takterrass! Ser ni den lilla trädgårdstomten som står nästan längst fram


Till lunch åt vi skaldjursplatå och vi avslutade besöket med crepes innan vi lämnade staden. Här fungerade äntligen mitt rikskort. Förra året fungerade det överallt men den här resan har det varit problem. Jag fick höra att det numera fanns en beloppsgräns på 14€ eftersom det bara ska vara till för lunch. Kanske är det så.

Hade jag vetat att det fanns en sandstrand på andra sidan muren hade jag tagit med mig badkläder. För nu sken solen. Äntligen! Och stranden såg fin ut.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar