måndag 17 juli 2017

St Erquy - konsten att bli utelåst från sin husbil

Till kvällen kom vi fram till Camping Hautes Grées i Erquy. Det ligger två campingar väldigt nära varandra så först kom vi till fel camping och fick köra tillbaka några hundra meter. Vår camping låg lite längre upp i backen.


Eftersom vi vill ha plats nära varandra fick vi ta två små platser (det räckte alldeles utmärkt). När vi kom stod det en bil vid ingången och sålde oliver, korv, tapenade och lite annat smått och gott. De kom en gång i veckan så vi hade tur att det var den dagen idag, handlade lite att ha till kvällen.

Det var jättelång kö till duschen så vi passade på att göra lite annat som att tvätta 2 maskiner och fixa lite. Senare när kön var borta och vi hade duschat och hängt upp vår tvätt  på en lina mellan bilarna (såg ut som en skämtfilm om campinglivet) grillade vi och åt gemensam middag. Vi satt utanför min systers bil och när vi kom tillbaka till vår bil tittade jag och maken på varandra. Ingen av oss hade nyckel och bilen var låst?!


Som tur var stod köksfönstret öppet så maken lyfte upp mig och jag fick kravla mig in över spis och diskbänk för att öppna dörren inifrån. Båda nycklarna hängde så fint på sin krok och ändå hade dörren gått i lås (jag trodde inte att det kunde hända). 



Lite fakta: gräsunderlag, papper men ingen tvål på toa, ville man bada i poolen behövde man köpa ett armband för att få bada.


92B Rue Saint Michel
22430 Erquy

Latitude 48.64.200
Longitude -2.42419

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar